Podchod pod železnicí v Hejčíně nevznikne. Lidé z okolí se báli, že by se v něm scházeli bezdomovci

Město Olomouc odložilo dlouho plánovanou stavbu podchodu pod železniční tratí v Hejčíně. Jeho podobu odmítli obyvatelé blízkého okolí kvůli obavám, že by ho mohli vyhledávat problémoví lidé. Podchod za 21 milionů korun měl nahradit původní lávku, kterou město před dvěma lety nechalo odstranit kvůli špatnému stavu. Lidé si od té doby zkracují cestu přes trať.

Podchod měl propojit ulice Václavkova a Na Trati, kromě toho se na něj měla napojit i ulice Kašparova. Na tuto stavbu mohla Olomouc získat až osmdesát procent dotací. Primátor Mirek Žbánek (ANO) řekl, že se na město obrátili nespokojení lidé z okolních ulic, kteří argumentovali obavami ze vzrůstu kriminality a také tím, že bezbariérový podchod by byl příliš robustní. 

Projekt podchodu se odkládá, pokud se nezmění názory občanů, kterým se snažíme v tomto směru naslouchat.
Mirek Žbánek
primátor Olomouce

Přes koleje už to nepůjde

Poté, co město nechalo odstranit chátrající lávku, začali si lidé zkracovat cestu do centra města přes koleje. Město kvůli tomu nechalo pozemek oplotit, ale místní pletivo přestříhali a zkratku využívali dál. 

Město se rozhodlo, že lidem v přecházení přes koleje zabrání, chtělo by v místě postavit zhruba metr vysokou zeď. Lidé tak budou muset toto místo složitě obcházet, například přes Litovelskou nebo Tomkovu ulici. Podle primátora v Hejčíně nová lávka nevznikne, protože by byla příliš drahá. Úrovňový přechod podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v tomto místě není možný. 

Lávka nad železniční tratí z Olomouce do Senice na Hané a dál do Prostějova byla postavena v roce 1984. Už v roce 2008 technici upozornili na to, že je ve velmi špatném stavu a bude nutné ji opravit.

O nejnutnější údržbě lávky rozhodli radní až za dalších osm let. Do oprav město investovalo zhruba půl milionu korun a životnost lávky se tak prodloužila do konce roku 2017. Město ji poté nechalo zavřít a později zbourat.