4. listopadu 2019 • 05:00

Krásná zbytečnost. Audi SQ8 s osmiválcem útočí především na emoce

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Je nedotknutelnost Třince pryč? Dynamo a Spartu táhnou schovaní lídři. Překvapí Litvínov?
Spor o Kováče: kouč budoucnosti a opravdová trefa, nebo jen bublina?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Sportovně laděné SUV s dieselem pod kapotou a hmotností téměř 2,4 tuny? Audi SQ8 vám ukáže, že to jde i s těmito ingrediencemi.



Atraktivnější sourozenec velmi praktického Audi Q7 útočí především na emoce. Už jen design, který skvěle maskuje pětimetrovou délku, vás chytne za srdce. Nejhezčí pohled na vůz je rozhodně zezadu, kde na vás září pás světlometů odkazující na legendární Audi Quattro z 80. let. Spousta SUV neboli sportovně-užitkových aut si na sportovnost jen hraje, u SQ8 se vznětovým osmiválcem 4.0 TDI je to ovšem jinak.

Motor totiž dopuje dvojice turbodmychadel, ke které se přidává elektrický kompresor vykrývající mrtvé pásmo lehce nad volnoběhem a mild hybridní soustavu v podobě malého elektromotoru, jenž pomáhá se startováním. Výkon dosahuje 320 kilowattů, mnohem impozantnější je ale točivý moment 900 newtonmetrů, díky němuž Audi SQ8 patří mezi premianty mezi sériovými auty. A velká dávka síly dostupná již od 1250 otáček je znát prakticky po každém sešlápnutí plynu.

Audi SQ8 nabízí celou paletu příplatků, které oranžový exemplář podražily o více než milion. Třeba za kamery snímající okolí auta dáte 22 tisíc.Foto David Rajdl

Stačí jej totiž jen decentně stisknout a SUV vážící skoro 2400 kilogramů vystřelí vpřed s temperamentem malého sporťáku s poloviční hmotností. A nebýt miniaturní pauzy před rozjezdem, byla by akcelerace ještě impozantnější. Podobně okouzlující je také chování auta v zatáčkách. Kdekdo by SQ8 předem odsoudil do role pojízdné almary, přitom se blíží spíše mnohem menším modelům.

V obloucích se nekymácí ani nijak nenaklání. A když nepřeženete nájezdovou rychlost, ani se nesnaží vyklouznout po tečně ven ze zákruty. Audi se zkrátka chová, jako kdyby mu sudičky trochu sportovnosti přece jen nadělily, na rozdíl od některých slabších crossoverů s vyšší světlostí, které si na to jen hrají.

22palcové ráfky zbytečně snižují komfort. Za čtvrt milionu můžete SQ8 vybavit karbon-keramickými brzdami, které neutavíte ani na okruhu.Foto David Rajdl

Na druhou stranu pokud nechcete, chová se Audi SQ8 stejně kultivovaně jako běžná verze s šestiválcem 3.0 TDI. V kabině vás neobtěžuje hlukem, motor se totiž převaluje nad tisícem otáček a v běžných rychlostech se ani zdaleka nezapotí. Tomu ostatně odpovídá i spotřeba, kterou bez větších potíží udržíte okolo deseti litrů. S lehkou nohou i pod touto hodnotou. Navíc máte k dispozici obrovskou přepravní kapacitu a těšíte se z krásně zpracovaného interiéru. Jen mít na účtu dostatek peněz na pořízení…

Audi SQ8 4.0 TDI

Motor: V8, 3956 cm3, biturbo
Výkon: 320 kW
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 4,8 s
Pohotovostní hmotnost: 2365 kg
Základní cena: 2 759 900 Kč

Až na karbonové obložení vypadá vnitřek standardně. O ovládání palubních funkcí se starají už skoro jen displeje.
Až na karbonové obložení vypadá vnitřek standardně. O ovládání palubních funkcí se starají už skoro jen displeje.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud