Zimní dovolené podražily, ale lyžaře táhnou dál

Špindlerův Mlýn

Špindlerův Mlýn Zdroj: Profimedia.cz

hory, lyžování
Lyžování v Alpách
Tyrolské Alpy
Špindlerův Mlýn
Tyrolské Alpy
7
Fotogalerie

Vidina zimy aktivně strávené na horách v zahraničí je v tomto období největším zdrojem příjmů cestovních kanceláří. Nejvíce zimních zájezdů prodávají právě v září a říjnu. Hlásí přitom zhruba patnáctiprocentní meziroční nárůst počtu zájezdů. Své klienty nejčastěji vypravují na týdenní cesty do Itálie a na kratší dovolené do Rakouska.

Zkracování zimních dovolených patří ostatně k trendům posledních let. „Vyrostla generace aktivních lidí, kteří místo jednoho delšího lyžařského zájezdu dávají přednost kratším, obvykle čtyřdenním zájezdům, kterých však za zimu absolvují více,“ vysvětluje místopředseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež.

Poptávka po zájezdech roste navzdory zdražování v lyžařských střediscích. „Všichni musejí počítat s tím, že se náklady na lyžování zvyšují. Tempo růstu cen napříč středisky se pohybuje na úrovni pěti až sedmi procent,“ doplňuje Papež.

Rychlý růst prodejů potvrdily deníku E15 největší tuzemské cestovky. „Meziroční nárůst zatím činí patnáct procent. Velká část zájezdů a hotelů je vyprodaná,“ uvádí mluvčí agentury Invia Andrea Řezníčková. „Ještě loni se zájem dělil rovným dílem na Rakousko a Itálii. Letos značně převažuje Itálie, kde jsou příznivější ceny,“ doplňuje s tím, že průměrná cena za zprostředkování týdenního ubytování v Itálii činí devět tisíc korun a obvykle čtyřdenního ubytování v Rakousku zhruba šest tisíc korun.

U cestovní kanceláře Fischer překročil počet dosud získaných klientů osmdesátitisícovou hranici. „Meziročně to je o desetinu více. Jednodenní až čtyřdenní pobyty v Rakousku vykazují třetinový nárůst prodejů. Týdenních dovolených v Itálii se zatím prodalo o čtvrtinu více,“ popisuje mluvčí Fischeru Jan Bezděk s tím, že největší zájem je o únorové a březnové termíny, kdy vrcholí jarní prázdniny.

Cestovní kanceláři Exim Tours rostou prodeje dvacetiprocentním tempem. „Sezona je specifická vyšší poptávkou klientů po kvalitnějších hotelech s kompletním servisem včetně například wellness služeb,“ konstatuje mluvčí cestovní kanceláře Petr Kostka.

Program SP v alpském lyžování 2019/20 >>>