CPI se kvůli zástavbě Nádraží Holešovice obrací na antimonopolní úřad

V okolí severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice se chystá rozsáhlá výstavba.

V okolí severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice se chystá rozsáhlá výstavba. Zdroj: Profimedia

Radovan Vítek
Nádraží Holešovice je významný dopravní uzel.
Realitní skupina CPI dá v kauze plánované výstavby u severního vestibulu stanice metra Holešovice návrh Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na vydání předběžného opatření. Má znemožnit pražskému dopravnímu podniku uzavřít smlouvu s konkurenčními developery.
Podle katastru mají okolo výlezu metra pozemky kromě dopravního podniku ještě České dráhy a společnost Kunitz Capital napojená na Karlín Group a Ungelt Group. Parcelu tam má rovněž firma EP Properties ze skupiny EPH
5
Fotogalerie

Realitní skupina CPI dá v kauze plánované výstavby u severního vestibulu stanice metra Holešovice návrh Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na vydání předběžného opatření. Má znemožnit pražskému dopravnímu podniku uzavřít smlouvu s konkurenčními developery. Zároveň CPI pošle vlastníkům pozemků okolo stanice nabídku na odkup parcel.

Skupina miliardáře Radovana Vítka napadá plánovaný kontrakt kvůli tomu, že na něj nebyl vyhlášený tendr. O účast v soutěži měla CPI zájem. 

„Návrh antimonopolnímu úřadu na vydání předběžného opatření z důvodu porušení hospodářské soutěže podáme v nejbližších dnech,“ řekl Zdeněk Havelka, výkonný ředitel CPI Property Group. 

Ohledně rozsáhlé výstavby kanceláří a obchodů nad severním vestibulem holešovického metra plánuje městský DPP uzavřít dohodu s firmou Nové Holešovice Development. Tu ovládá skupina investorů v čele s developery Sergem Borensteinem ze společnosti Karlín Group a Thomasem Samii z Ungelt Group. 

Dopravní podnik hájí smlouvu s tímto uskupením tím, že mají okolo stanice Nádraží Holešovice i další pozemky. Přesto DPP po kritice ze strany CPI navrhovaný kontrakt prověřuje a čeká na právní stanovisko. 

„Takto by šlo okolním developerům odevzdávat každý druhý projekt. Pozemky v sousedství nemůžou být argument,“ poznamenal Havelka z CPI. 

Ředitel dopravního podniku Petr Witowski tvrdí, že výběrové řízení podle právní analýzy DPP nebylo nutné. Na základě žádosti magistrátu o dodatečné prověření smlouvy nicméně DPP zadal vypracování další analýzy. Poté vznikne ještě oponentní posudek. Pokud bude podnik se závěry spokojen, dohoda by podle Witowského mohla být podepsána v řádu týdnů. "Jsme hluboce přesvědčeni o tom, že se tu skutečně nedějí žádné nekalosti, jak se tu někdo snaží prezentovat," shrnul šéf podniku.

Podle katastru mají okolo výlezu z metra pozemky kromě dopravního podniku ještě České dráhy a společnost Kunitz Capital napojená na Karlín Group a Ungelt Group. Parcelu tam má rovněž firma EP Properties ze skupiny EPH Daniela Křetínského, který spoluvlastní též vydavatele deníku E15. 

Majitelé pozemků již od CPI obdrželi či v nejbližších dnech obdrží nabídky na odkup pozemků. Konsolidace parcel v rukou jednoho vlastníka má zjednodušit plánování a výstavbu.

„Až nabídku dostaneme, budeme reagovat. Soustředíme se však na vytvoření společného podniku,“ uvedla představitelka Karlín Group Hana Samuelová. České dráhy již na nabídku odpověděly s tím, že na své nepotřebné pozemky vyhlásí soutěž. 

V Praze 7 má Vítkova CPI silné byznysové zájmy. Skupině patří v nedalekých Bubnech rozsáhlý brownfield, který je jedním z největších rozvojových území v metropoli. Budoucí výstavbu v Bubnech má vymezit územní studie. Její návrh je do poloviny října v připomínkové fázi.