Babiš se podle komise podílí na propadu nezávislosti českých médií. ‚Nesmysl,‘ reaguje premiér

Média v Česku jsou pod tlakem, uvedla ve čtvrtek ve zprávě komise Evropské federace žurnalistů. Vliv na ně má podle nich i premiér Andrej Babiš (ANO), který „de facto vlastní třicet procent soukromých médií v zemi“. Česko i kvůli tomu kleslo v žebříčku svobody tisku Reportérů bez hranic na 40. příčku. Babiš pro Radiožurnál označil tyto závěry za nesmysly a odmítl je dále komentovat.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Premiér Andrej Babiš (ANO)

Premiér Andrej Babiš (ANO) | Foto: EPA-EFE | Zdroj: Profimedia

Česká republika i kvůli Babišovu vlivu na média klesla v žebříčku svobody tisku Reportérů bez hranic o 27 míst, nyní je na 40. příčce. „Takové nesmysly komentovat nebudu,“ reagoval Babiš pro Radiožurnál na tuto informaci.

Mezinárodní komise o stavu české žurnalistiky: Pro vládu je snadné vyvíjet tlak na veřejnoprávní média

Číst článek

Komise proto doporučila Česku, aby změnilo legislativu týkající politiků, kteří vlastní média. „Já žádná média nevlastním, takže už jsem to dávno splnil,“ dodal premiér k návrhu. 

Mediální odborníci ve zprávě popsali dalších pět problematických oblastí, které mají vliv na nezávislost médií v Česku. Patří mezi ně i to, že politici mohou vyvíjet tlak na veřejnoprávní média, například neschvalováním výročních zpráv nebo volením členů kontrolních rad. Zároveň ve zprávě mimo jiné stojí, že regionální novináři se ‚bojí‘ psát o politickém zpravodajství.

Zpráva je vyústěním mise, na které byla komise v České republice sedmého a osmého října. Zúčastnilo se jí pět mediálních odborníků a novinářů z Evropské federace novinářů, Evropské vysílací unie a dalších institucí, mezi nimi i předsedkyně dozorčí rady Evropského centra pro média a svobodu médií Lucie Sýkorová a prezident Syndikátu novinářů České republiky Adam Černý.

Setkali se se 14 novináři, editory, politiky a učiteli z různých oblastí české mediální krajiny – tedy z veřejnoprávních i soukromých médií.

dok, vid Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme