• 3
  • 4
  • 5
Hodnocení události: 5,0 out of 5

koncert Nitzer Ebb v MeetFactory 2020

Po Front 242, kteří zkraje roku nadvakrát vyprodali pražský Palác Akropolis, se do stejného města vrací i další klíčové legendy tvrdě elektronické historie, britští Nitzer-Ebb.com.

Jejich zásadní úlohu v dějinách elektronické hudby stvrdili prohlášeními, spoluprácí nebo remixy přední osobnosti elektronické scény napříč žánry. Po obnovení činnosti v loňském roce se Douglas McCarthy s Bonem Harrisem ukáží v pátek 3. dubna v pražském Meetfactory. K prvnímu koncertu po deseti letech (tehdy předskakovali Depeche Mode) a k prvnímu headline klubovému vystoupení po neuvěřitelných 14 letech!

Další info ke koncertu Nitzer Ebb 2020

Industriální legenda Nitzer Ebb se dala dohromady v roce 1982 a po pár letech činnosti v undergroundu zaujala minimalistickým, industriálním soundem se silně tanečním vyzněním. Díky tomu zaujali vlivné vydavatelství Mute records, se kterými úzce spolupracovali po dalších deset let. Unikátní sound kapely se brzy stal výrazným vlivem bující chicagské houseové scény. Remixy kapely se staly neoddělitelnou součástí tanečních setů rave párties po celém světě.

Kapela vedle toho začala vydávat alba, která do základní, tvrdě elektronické šablony začaly absorbovat vlivy popu, jazzu, později i kytarové muziky. Vždy ale stála především na uhrančivém vokálu Douglase McCarthyho a koncertech, které strhávaly publikum svou živelností. Není divu, že od roku 1988 úzce spolupracovali například s Depeche Mode, kteří je naposledy vzali s sebou na turné v roce 2010.

Po rozpadu kapely se pánové vrhli na sólové projekty. Bon zaujal především jako studiový spolupracovník řady kapely, například The Smashing Pumpkins, Evanescence, AFI, Avril Lavigne, Bush nebo Marilyna Mansona. Douglas se spojil s Alanem Wilderem z Depeche Mode, aby spolu natočili zajímavý materiál projektu Recoil. Inovativní zvuk přineslo i několik alb, které natočil s temně elektronickým techno producentem Terencem Fixmerem. Přes separátní úspěchy se kapela dala v roce 2005 znovu dohromady, vyprodané koncerty stvrdily skvělou pověst kapely, stejně jako návratové album „Industrial Complex“.

Třetí návrat kapely pak nastal v loňském roce a historie s frenetickým přijetím jejich stále intenzivních koncertů se opakuje. Zajímavý je i vedlejší projekt Black Line, který do hry přihodil kytaristu Kena Marshalla známého z řady projektů okolo Skinny Puppy a mladého elektronika Cyrusrexe. Máme radost, že se duo, které v současné době na pódiu doplňuje spoluzakladatel kapely, bubeník David Gooday a dlouholetý spolupracovník kapely z 90. let Simon Granger, znovu objeví v Praze. Kapela po letech zve: Join in the Chant!

Vstupenky na koncert Nitzer Ebb 2020 v MeetFactory

Vstupenky na koncert Nitzer Ebb jsou k objednání:
Cena: 790,- Kč + poplatky